Értem ezalatt a programozást, állítgatást, a szívást azzal, hogy mikor mi miért nem megy, stb. De nem baj, because racecar! 😀
Egyébként tényleg: soha ne legyen nagyobb gondom, minthogy alkatrészeket kell betennem az autómba. De messze ez a szerelés volt a legnagyobb autós kihívás eddig életemben, szuper, hogy túl vagyok rajta. Szuper, hogy meg tudtam csinálni. Csak nem gondoltam, hogy ennyit kivesz belőlem. Remélem az még megvan, hogy nekem a saját szakmám baromi messze van ettől az egésztől, és ott (meglepő módon) általában minden elsőre sikerül, általában mindig határidőre. Nem tudom, emléxik-e még valaki erre:
“Pista vagyok, programozó. Eredetileg bölcsésznek készültem, de elhagytam a tarisznyám. ’98 óta ülök monitor előtt. Minden, amit a munkahelyeimen létrehoztam az elmúlt 18 évben ráfér egy 2 terás vinyóra. Ennyi nyoma van az életem termékenyebb részének a fizikai világban. Így már érted?”
Innen van, ez volt az első poszt a blogon, 2016.10.13-án. Mondjuk még 18 (-2) év ebben az autós szakmában, és remélem akkorra már minden elsőre fog menni, és persze határidőre ebben a témakörben is. 😉
Adódik a kérdés, hogy “hogy megy az autó?”, meg “milyen az új turbó?”, de ezekre nem tudok válaszolni. Egyrészt a boost controllert teljesen át kellett csövezni az új turbó miatt, másrészt tök más a karakterisztikája ennek a 3076-osnak (mert a BNR S4 elvileg az), mint az előző CorkSport-os csigának. Ezekből egy dolog következik, hogy programozni kell. Programozás nélkül bármi (is) történhet, pl. hogy csinál 3 BAR nyomást benzin nélkül a turbó, aztán kiugrik valamelyik hajtókar. Ahogy az egyik kedvenc amcsi builderem mondaná: “előre nem tervezett akut elhasználódás következik be”, azaz szétrepül minden. Az egyébként faxa érzéssel töltött el, hogy semmi nem folyik a motorból, semmi nem ér hozzá semmihez, nem zörög, és nem égett szét. Nem hajtottam boost-ba az autót, de amikor elkezd felpörögni a csiga, akkor nagyon zorkó hangja van. 🙂 Sajnos a remélhetőleg ugyancsak “zorkó” teljesítményt a tavaszi programozásig nem élvezhetem. Félslick gumikon ősszel/télen meg az emberek értelmesebbje nem szokott programozni, hacsak nem szívja fel magát, és nem megy el padra. Lehet, hogy fel fogok nőni ehhez is? 🙂 Persze, tehetnék rá téli gumit, de hagyjuk már. Különben is: