Az úgy van, hogy ha az embernek loggolnia kell, mert pl. hozzá kell programozni az autóhoz a metanol befecskendezést, akkor keres egy zárt versenypályát, és ott loggol. Az esetek 99%-ban ez azt jelenti, hogy 2500-as fordulaton lepadlózzuk a négyest, és kitoljuk a szemét, amíg le nem dadog. Ezt hívják WOT pull-nak. Mindeközben a laptop kékfogon vagy kábelen kapja a motorvezérlőből annak a tucatnyi paraméternek az értékeit, amikre kíváncsiak vagyunk. (A jobbak ezt fékpadon csinálják, de most nem róluk van szó.)

Ha az ember csinál (zárt versenypályán) 4-5-6-10 WOT pull-t, akkor előbb-utóbb felmerül benne a kérdés, hogy “mi a rák ez a szag?” illetve “honnan jön ez a füst?” valamint “miért égett lilára a féktárcsám?”. Mert ugye a WOT végén le is kell ám lassítani, mert jöhet pl. egy kanyar, egy sikán, vagy egy körforgalom, postásautó, bár ez utóbbi kettő viszonylag keveset van versenypályán. És bizony, ha az ember 4-5-6-10 alkalommal visszefékez 4-es tiltásról (160? 180?), akkor a fékei elkezdenek úgy viselkedni, mintha versenykörülmények között használná őket. Sajnos az üvegesre égett betétek versenypályán kívül is vállakat marnak majd a tárcsába, a szétégett tárcsák pedig előbb-utóbb hullámosak lesznek, így jobb mielőbb beszerezni olyan alkatrészeket, amik bírják ezt a fajta terhelést.

Én EBC yellowstuff-ot szereztem, StopTech vágott tárcsákkal. (+HEL fékcsövekkel, de kinek van ideje ilyeneket beszerelni…)

Azt el sem merem mondani, hogy a fékeket 2(!!!) nap alatt cseréltem ki, mert az első nap “megtanultam” hegeszteni, és hozzávarrtam (khm, hozzátaknyoltam) a talpas gömbfejeket az alsó lengőkarhoz, mert mozogtak benne. Gyerekek, futóműből csak gyárit, vagy jobbat!

Persze közben eszembe jutott, hogy a másfél éve a kipuffba installált hangtompítót talán ki kéne venni, mert valszeg nem férnek át rajta a lovak:

Gondolom a szomszédok örültek…
Annyi azért még hozzátartozik a sztorihoz, hogy annó ez a hangtompító azért került be, mert baromi idegesítő hangja volt az autónak terhelésen. Valamikor május környékén a Zsiráf (aki a Grál, de csak akkor, amikor az Rx-el foglalkozik, egyébként Zsiráf) újraillesztette a kipuff rendszert, azóta ég és föld a különbség. Konkrétan jó hangja van az autónak, sztem kb. először, mióta nálam van.

 

 

 

Hozzászólások