Nagyon finoman szólva a benzintankban lakó, alacsony nyomású pumpa cseréje (első alkalommal) egy szopás. Van szerelő nyílása, de a japán mérnökök ebben az esetben valszeg szabadnaposok voltak, mert a szerelőnyílás és a pumpakosár mondhatni nincs egymás közelében. Így az utóbbi nem fér ki az előbbin. Harcra fel, szereljük le a tankot!

Ez megint egy olyan szerelés, amit ezerszer könnyebb megcsinálni, ha az ember egyszer már szívott vele. Egyrészt ki kell venni a hátsó ülést, lecsavarozni a pumpához vezető szerelőnyílás tetejét, lehúzni a pumpa csatiját. Eddig oké. A benya csatit meg se próbáljuk lehúzni, mert nem férünk hozzá, azt majd alul kell eloldani, ez lesz az előre vezető benyacső csatija.

Az autót fel kell emelni, ott szét lehet húzni a többi csatlakozót. Egyetlen (illetve kettő) trükkös van köztük, a motortér felé előre folyó cső csatija, és a visszafolyó cső csatija. Ezeken a füleket nem összenyomni kell, hanem be kell nyúlni alájuk, és óvatosan felhajtani őket. A bemenő cső irányából két szimering kiszedővel (vagy nagyon vékony csavarhúzóval) ez a feladat rekordidő alatt abszolválható. Ennyi a nagy trükk.

Esetleg még az, hogy oldjuk el a tank pántjait, és rögtön hozzáférünk az összes csőhöz, melyeket eddig nem értünk el, úgy, hogy a tank a helyén volt. Ezt követően a tank leszedhető. A “kinél van a szorítógyűrű eltávolításához való B02-331-F224 SST?” kérdés gondolom elég kevés szervizben hangzik el ilyenkor, pedig a szorítógyűrű eltávolításához valóban SST (special service tool, avagy speckó szervizeszköz/gyártói célszerszám) kell. Ezt meg lehet kerülni egy tompa (!!!) vésővel, ami teljes élhosszúságában felfekszik a szorítógyűrű lamelláira, így a véső és egy gumikalapács segítségével a szorítógyűrű elforgatható.

Ehhez képest a pumpacsere a kosárban már gyerekjáték. Én egy DW300c-t szereltem be, annyi a lényeg, hogy az eredeti tömítéseket kell felhasználni, nem a pumpához kapottat. A pumpának be kell pattannia a helyére!

Hozzászólások