A csiga-csere után már elkezdett bennem érlelődni a gondolat, hogy minél többet módosít az ember egy autón, annál nagyobb szopó az új alkatrészek beépítése. Ilyen egy új TIP is, főleg ha az átmérője másfélszerese a gyári átmérőnek.

Az upgrade előtt a Dildó hideg oldala így nézett ki: airbox (3″) -> MAF szenzor ház (3″) -> TIP (3″ -> 2,25″) -> BNR S4 (3,5″). Ebből azért látszik, hogy van a rendszerben egy 3 collról 2,25-re szűkítő, majd egy “tágító” közbetét 2,25 collról 3,5 collra. Na ezt igazi trógerség lett volna így hagyni. Gondoltam (én hülye), hogy egy 3 collos TIP megoldja minden problémámat, így 3 collról kell fellépni 3,5-re, ami nem tökéletes, de nem is horror. (A HTP-nek egészen faxa TIP-jei vannak, itt: http://www.hitunedperformance.com/htp-intake-systems/) Apró különbségek:

A 3″-os TIP miatt nem akartam szopórollerezni, és tudva, hogy elég kevés a hely, rendeltem egy CorkSport akku dobozt. (Ilyet, e: https://corksport.com/mazdaspeed-3-ecu-relocation-battery-box.html) Azt kell, hogy mondjam, hogy ez az utóbbi egy rakás szar. Igazi hitvány fos. Nem elég, hogy hajszálvékony műanyagból van, nyeklik-nyaklik, de konkrétan az ECU egyik rögzítő csavarja elreszelte volna a kábelköteget, ha benne hagyom. Igazi előrelátó tervezés. Isteni csoda, hogy nem tört szarrá beszerelés közben.

A harmadik, jelentéktelennek tűnő (de azért izibe beépített!) alkatrész biza egy vízcső toldó, mert a 3″-os TIP-nek a vízcső is útban lett volna. Ez egy okos upgrade, egy cső, 2 bilincs, egy átvezető, pont ezek az alkatrészek, mint itt (http://www.hitunedperformance.com/5-8-hose-extension-kit/), csak az unixban megvan 500 Ft-ból. Ezt az upgrade-et emígy kell iktatni:


…És akkor biza elkezdődött a szopás az előzőleg (más) által szétcseszett kábelezéssel. Tisztogatás, szigetelgetés, stb. Így nézett ki:

Ilyen lett:

Halleluja. Így már bement a TIP is mindenestül:

A rohadék battery boxot nem részletezem, aki akarja megnézi a galériában. Phejj!

Hozzászólások