Valamikor írtam, hogy az ST szívósorra és a metanol befecskendezésre már igazán nincs mentség, azóta szerencsére kiderült, hogy van. Mindkét upgrade azt szolgálja, hogy a motor tartósabb és boldogabb legyen. Azt már tudjuk, hogy az ST szívósor azért, mert egyenletes az öblítése, és már ott elkezdtem csepegtetni az infómorzsákat arról, hogy a metanol a kopogástűrést növeli, a töltőlevegőt pedig hűti. Arról nem is beszélve, hogy tisztítja a szelepeket! Ennél nem is nagyon kell több.
Takarékossági megfontolásból egy az egyben emelem át a magyar MPS FB csoportba posztolt cikket. A hiba nem az Ön gépében van, ott sem írtam hozzá semmit. 🙂 Az mondjuk szerintem leírás nélkül is elég jól látszik, hogy amikor megy a meth, akkor a töltőlevegő hőfoka kicsit visszavesz az arcából:
Pár kép az “építésről”:
És egy bónusz videó arról, ahogy telelocsolom a szerelőaknát metanollal, lemegyek dagonyázni, majd megyek, amerre látok:
Vicceltem, desztvíz volt.
És a viccelődést félretéve pár dolgot tényleg meg kell jegyeznem:
- A metanol mérgező, és bőrön keresztül is felszívódik. Nem vicc.
- 50%-os higítás alatt egész nagy már rá az esély, hogy belobban. Ez sem vicc.
- Az előző állítást még izgalmasabbá teszi, hogy nem látszik, hogy ég. Főleg napfényben.
- A legtöbb metanol kithez kapott csatik/tömlők olcsó, kínai push-to-connect pneu csövek. Ha 100% metanolt akarsz befecsizni, akkor AN4-es, fémhálós PTFE csövek kellenek.
- Igen, jók a kínai PTFE AN4-es csövek.
- Ha gyúlékony anyaggal variálsz, legyen előkészítve egy poroltó, vagy valami, amivel az adott anyagot el tudod oltani.
- Ha hosszabb ideig metaolt lélegeztél be, fürdőztél benne, vagy neadjisten megittaad, akkor guríts le pár felest, és hívd magadra a mentőket. A májad a felesekből származó “rendes” alkohol lebontásával lesz elfoglalva (sajnos csak a bevitt mennyiség arányában), így nyersz egy kis időt.