Aki esetleg követi a blogot (kb. 2 ember), annak biztosan nem újdonság, hogy olyan baromi sokat nem szoktam agyalni a rendelések előtt. Sajnos. Így eshetett meg, hogy az első programozás után sikerült kimaxolni a kib*szott MAF szenzort, mert ennyi eszem van. Ez korántsem tragédia, igazából csak annyit jelent, hogy kell egy nagyobb intake. Pl. egy 3,5 collos a 3 collos helyett. (Mondjuk a BNR turbó elé így már nem kell “tágító” :D)

Aki esetleg követi a blogot (kb. 2 ember), annak biztosan nem újdonság, hogy bár impulzusvásárló vagyok (sajnos), de imádom túlbiztosítani a dolgokat. (Szerencsére.) Így ha esetleg olvastad a TIP-es, battery boxos posztot, akkor tudod, hogy az akku box azért került be, mert tartottam tőle, hogy nem lesz hely az intake-nek. Plusz a hűtőrendszerbe is azért toldottam bele egy kb. 10 centis darabot, hogy ne legyen útban a vízcső.

A problémáim másik fele (injektorok 103%-on) egészen gyorsan megoldódott, amikor észrevettem, hogy a wastegate gomba karja beleér a CorkSport hőpajzsba, így nem tud rendesen nyitni a wastegate. Egyre inkább úgy vagyok egyébként, hogy CorkSport terméket soha a büdös életbe nem veszek többet. Persze a hőpajzsról nem a CorkSport tehet, hanem én, mert én nem néztem meg, hogy útban van-e valaminek. Kis hajtogatás és farigcsálás után ez a probléma megoldódott.

A hozzáértők most bizonyára azt gondolják, hogy mekkora mázlista vagyok, hogy a boost creep nem verte ki a hajtókart a motor oldalán, és nem ellett meg az egész az árokparton. Merthogy biztosan baromi szegény keverékkel futottam a túlnyomás miatt, és kopogott is a motor, mint az állat. Itt jön be megint az, hogy szeretem túlbiztosítani a dolgokat (szerencsére), és amikor múlt évben szoptam a benzinrendszerrel, akkor vettem egy ápgrédelt relieve valve-ot. (Elengedő szelep, vagy a pék tudja, hogyan mondják magyarul.) Ez arra hivatott, hogy a benzinhídról elengedje a nyomást 1850 psi környékén. Nnnna, ez az ápgrédelt szelep 2150 psi-ig hagyja a nyomást épülgetni, ami elég közel van a nyomásszenzor ~2300psi-s határértékéhez, de kit érdekel, mert valszeg ez mentette meg a motoromat. A többlet benzin miatt egyetlen foknyi knock retard sem volt a logban. A hülyék szerencséje…

Visszatérve a 3,5-ös intake beépítésére, volt vele egy kis szopóroller, de kiadta. A battery box még mindig egyben van, bár 2x vettem ki és tettem be, hogy minden a helyére kerüljön. Túl sok hely mondjuk nem maradt az intake és az akkudoboz között:

Konkrétan semmi:

Többi móka a galériában:

Hozzászólások